reklama

A čo ďalej, študenti?

Musíte si vybrať výšku, rozhodnúť sa, čo po bakalárovi, alebo za akou prácou sa rozhliadať? Nuž, mám čosi povedať všetkým tým, ktorí sa cítia na niečo, čo málokto (zo Slovenska) skúsil. O mojej skúsenosti s Erasmus Mundus Master Degree, ako som sa dostala kde som sa dostala, a čo robiť, ak vás toto všetko zaujalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Môj život občas volám plniť si sny. Pred rokom a pol mi poplietli meno odovzdávajúc diplom na DePaul University (Chicago, Illinois) a keď ma po piatich rokoch v práci nechceli povýšiť, dupla som si, vypísala prihlášky, a rozhodla spoznať svet. A veď akým lepším spôsobom ako splynutím s davom v inej krajine. V apríli otváram email, Congratulations Lenka, si prijatá! a v auguste som vám mávala z oblakov na trase Chicago-Paríž. Ale pekne poporiadku, o čom to tu vlastne meliem?

Určite ste si povedali, ah Erasmus. Veď už približne každý bol niekde cez Erasmus! Nuž, omyl, Erasmus Mundus je program, ktorý ak úspešne absolvujete, dostanete diplom ekvivalentný diplomu ostatných univerzít zapojených do tohto úsilia o Európske vzdelanie. Samozrejme, sú to zväčša tie najlepšie a najprestížnejšie Európske štátne univerzity (kliknite pre zoznam programov). Do Erasmus Mundus sa môžete zapojiť ak máte ukončené bakalárske štúdium, keďže tie dva roky sú ekvivalentné magisterskému alebo inžinierskemu štúdiu v našom systéme. Klikajúc cez štatistiky, len dvaja Slováci boli vybraní v školskom roku 2009/2010. A samozrejme, ja by som rada s vami tie štatistiky vylepšila! Takže, aké sú požiadavky?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Spomínaný bakalársky diplom

Do programu, v ktorom som ja, teda QEM: Quantitative Methods and Models in Economics, požadovali silné zázemie buť v ekonomike alebo matematike. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že pomôže hlavne tá matematika - nie pri prijímaní, ale keďže tento program je vysoko teoretický a zameraný na študentovu prípravu na doktoranské štúdium, začať s kvalitne vyvinutým matematickým myslením je veľké plus.

2. Angličtina. Dobrá angličtina.

Vyžaduje sa TOFL alebo podobné certifikáty, ktoré poodhalia level v jazyku. Štúdiom v anglicky hovoriacej krajine som tento krok preskočila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite je tento ale jeden zo spôsobov, ak by ste boli prijatí, ako sa zdokonaliť a začať myslieť v angličtine.

A čo iný jazyk?

Erasmus Mundus programy sú určené nielen na štúdium. Jedným z cieľom je priblížiť danú kultúru cudzincom, ukázať im spôsob života, zvyky, a naučiť aspoň základy toho ktorého jazyka. Môj prvý semester bol v Barcelone: za štyri mesiace drilovania ekonomiky a matematiky som veľa španielčiny nepochytila, ale za rok a pol v Paríži budem, dúfam, schopná konverzovať aspoň na základnom leveli.

3. Dobré známky.

Dobré známky.

Dobré známky.

4. Och, odporúčacie listy v angličtine. Och.

5. Prihláška odovzdaná pred termínom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fajn, a čo financovanie? Dobré známky, ako som už spomenula vyššie, vás posunú do horných priečok v boji o Erasmus Mundus Scholarship. Ak sa zaujímate o program v ktorom som ja, QEM, ten by ste si museli platiť z vlastného vrecka, keďže od 2011/2012 EÚ nesponzoruje študentov v tomto programe, ale zato je tam dosť tých, ktoré takúto možnosť ponúkajú. V približných hodnotách, pre študentov zo štátov Európskej Únie, scholarship je okolo EUR 12.000 na rok, z čoho sa zaplatia poplatky za školu (v prípade QEM to je EUR 4.000). Áno, nie je to lacné, o to viac sa teším na tých najmúdrejších, ktorí dostanú peniaze z Erasmus Mundus, že práve tí budú reprezentovať krajinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šance.

Záleží na roku a programe. QEM: 50 študentov ročne z asi 1,000 prihlášok. Môžeme spolu dúfať, že existuje nejaký krajinný qvota systém, ktorý vás zvýhodní.

Stojí to za to?

ÁNO! Program je náročný (takže asi veľa erasmus party vo vašom živote počas dvoch rokoch nebude), ale ľudia, ktorých stretnete, vedomosti, ktoré získate, skúsenosti, ktoré k vám prídu, a ten úžasný pocit zo zdolávania prekážok je nenahraditeľný. 

Rada pomôžem, odpoviem na otázky, poradím. Prv si ale skúste dať rendez-vous s googlom.

If you get in, => stay in touch! <=

Lenka Wildnerová

Lenka Wildnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

o mne viem vsetko. priebezne sa o tom ubezpecujem na google.com.Lenka WildnerovaCreate Your Badge Zoznam autorových rubrík:  10 h lietadlompríbeh 1/6.4mldKaždý deňTakmerúvahyZašité peryNiekoľko fotiek

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu