reklama

V sanitke

Aj po slovensky by mi bolo ťažko vysvetliť, čo sa stalo. Ale na štvrtý krát pánovi doktorovi mi to šlo celkom hladko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Urobila som zopár brušákov na šikmej lavičke, tridsať sekúnd natrampolíne, ktorú neznášam, lebo vždy mám pocit, že sa z nej už užvysypem a potom high-knees, striedavé vyskakovanie na lavičku.

"Daj mi sekundu," vravím chlapčiskovi, ktorému viac-menej vďačím za tie pôvabné šľachy na nohách.

"Si okej?"

"Hej-hej-nie-nie...nie," predýchavam moje nie prvé závraty.

"Chcessi sadnúť? Prejsť sa?" asi som si aj sadla, postavila som sa, zvukyokolo mňa plynuli, počula som seba trochu viac ako keď si zapcháte uši.Vravela som "Počujem seba" a potom si už nepamätám. Nejaký pekný sen sipamätám, nechcelo sa mi z neho. Fakt bol pekný, príjemný, ako keď saráno zobúdzate a ešte neviete, že ste zaspali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Si okej? Siokej?" trasie ma a ja sa pýtam, čo som práve povedala, čo mi právepovedal on. Som fajn, nič mi nie je, len si nepamätám. Len to plynutiezvukov...

Zišli sme po schodoch, ja po svojich, on pár krokovpredomnou, vystrašený, ja opakujúc, že už mi je fajn, už som akopredtým. Môžeme pokračovať, čo mu šiblo, načo sanitku?! Tlupapracovníkov fitneska ma pozoruje, ja hovorím, že si nepamätám a tenvysoký v červenom tričku žartuje, že ma Brian pobozkal, vtedy, keď sommala zatvorené oči. Dobre sa baví na tom vtipe, ja nechápem, ako sa tomohlo stať, neviem, ako dlho to bolo, neviem, čo bude. Kladie predomňamisku s ovocím, vraj mám určite nízky cukor, prichádza veľký chlapík,ďalší sa ma pýta, ako savolám, on je vraj Dan. Brian vysvetľuje, že sme robili high-knees apotom sa ma pýtal, či som okej a potom ma držal za ramená, lebo sa mipodlamovali kolená a potom som mu povedala, nech mi ešte raz povie, čomi vravel, a že mu tiež povedala, že som bola v inom svete. Nakladajúma na nosidlá. Či som jedla, ako som spala. Dobre, pohybom ruky,tak ako by ste ukázali na pravúúú talianskúúú pizzu, naznačímpobozkanie prstov. Presviedčam ich, že tozvládnem po svojich. Aj požiarnici prišli. Zapínajú mi pásy, aby som sanevykotila. Kyslík mám skvelý, 99%, ale aj tak mi dávajú hadičky donosa. Lepia mi na hruď a brucho štyri katódky či čo to je. Srdce mibije. (Môžem byť šťastná, hovoria mi, že mi bije skvelo). Ľavú ruku mikladú na záchrankárove koleno, pichá mi do nej ihlu s malýmlievikom. Diktujem požiarnikovi meno. Dátum narodenia. Diktujemzáchranárke meno. Do sanitky nakúka postarší pánko. Sanitka húka asilen cezkrižovatky. Či stále? Už si nepamätám. Svetlá na križovatkách blikajú.Cítim sa sprosto. Zvládla by som to aj v mojom aute. Pýtajú sa naalergie, lieky, choroby a také veci. Vykladajú ma a z druhej sanitkyvykladajú babičkou so zatvorenými očami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...

Spýtalisa ma toľkokrát, či nie som tehotná, že som bola schopná nad týmaj uvažovať. Donna mi vytáča číslo na ocka. Nie som si istá, či si hopamätám, ale je jediné okrem môjho, čo poznám. Prichádza ocko. Má slzyv očiach. Aj ja som si porevala,tak mi bolo divne. V nemocnici som teda ešte neležala. A napojená natých všelijakých drôtikoch a s hadičkou, čo mi robila takú strašnestudenú ruku. Bez pohybu som tam čumela z izby v mojich kraťasoch akošeli s modrýmiguličkami a sivými štvorčekmi. Na stenách boli vzorčeky z fialových asvetlosivých kachličiek a izba vyzerala ako sklad na surfovaciepotreby. Oproti mne bola taká modrá doska, to asi preto. Aj niečo ztakej umelej modrej kože tam bolo. Tuho som rozmýšľala, čo poviem vrobote. A mamketo stojčostoj musím zatajiť. Ocko má slzy v očiach. Ja mu vysvetlujem,lebo som už na to prišla, že ten graf na srdce nie je vobec zaujímavý,len keď pijem, tak mi tep vyskočí o dvadsať. A keď si napravujemdeku na nohách tak vyskočí na deväťdesiatpäť. Ale ten druhý graf, to jeteda úplnápecka. Ukázala som mu, ako sa mení objem pľúc pri rozprávaní. Ako viemsilno vydýchnuť a ako silno sa nadýchnuť, až tá zelená čiarkanevyskakuje, ale kreslí rovnú čiaru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Presunú ma na chodbu, potrebujú izbu. O chvíľu posledné papierovačkya púšťajú ma domov. Navštív svojho lekára, pi veľa tekutín, vyhýbaj sastresu, bude ti vadiť, že sa prezlečieš na vécku?

Nie... nevadí.

Jalen tak... že kedy ste boli na prehliadke u obvodného? Koľko vody stednes vypili? Lebo síce vašu rodinku nepoznám, ale určite by ste juvyľakali. Keď to už neurobíte kvoli sebe... (ja sľubujem, že nebudemjazdiť rýchlo, že hneď zajtra pôjdem k zubárovi, že už ma počítačnerozčúli, keď mi ten hlupák vymaže úlohu na ktorej som robila trihoďky...) Počujem v diaľke sanitku...

Lenka Wildnerová

Lenka Wildnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

o mne viem vsetko. priebezne sa o tom ubezpecujem na google.com.Lenka WildnerovaCreate Your Badge Zoznam autorových rubrík:  10 h lietadlompríbeh 1/6.4mldKaždý deňTakmerúvahyZašité peryNiekoľko fotiek

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu